Beste ouders, Beste leerlingen,
Na een deugddoende vakantie starten we met het schooljaar 2025-2026.
We zijn ervan overtuigd dat het ganse schoolteam zich dagdagelijks inzet om uw kinderen het onderwijs en de opvoeding te geven waarop ze recht hebben.
We blijven onze zorgbrede manier van werken verder uitbouwen zodat voor elk kind de nodige begeleiding voorzien kan worden. Thema: IEDEREEN MEE!. We willen elk kind doen samen leren zonder dat iemand achter blijft.
Via allerlei activiteiten die we met en voor de kinderen en de ouders organiseren, hopen we op een verdere spontane en vlotte samenwerking met alle ouders. Vrijdag 19 september is alvast de startdag van ons KIVA project met de leerlingen. We trekken met tromgeroffel door de straten en spreken er samen af in de tuin van de Kerk van Nieuwpoort-Stad om daar om 11u stipt te trommelen voor de vrede.
Ouders die interesse hebben om initiatieven aan te reiken of een handje toe te steken bij een activiteit, zijn welkom in de ouderraad!
We willen u nogmaals danken voor het vertrouwen dat u stelt in onze gemeentelijke basisschool DE PAGAAIER.
We duimen voor een fijn schooljaar voor elk van onze leerlingen, vol boeiende leeravonturen en een klas op maat!
Met vriendelijke groeten
het schoolteam ‘De Pagaaier’
Stijn Deprez - Directeur
A
Adres
Gemeenteschool “ De Pagaaier”
Sint – Jorisplein 31
8620 Nieuwpoort tel. 058 23 51 34 GSM 0498 92 92 16
e-mail: info@depagaaier.be www.depagaaier.be
Afhalen en brengen van de kinderen
Ouders die hun kinderen zelf naar school brengen/afhalen, begeleiden de kinderen tot aan de schoolpoort /speelplaats of tot in de opvang.
De kinderen die worden afgehaald, gaan altijd onder begeleiding van de ouders de speelplaats verlaten (bv. Ze mogen nooit alleen naar de parkeerplaats gaan).
Ouders die hun kinderen door andere personen aan school laten afhalen, delen op voorhand aan het secretariaat mee wie het kind mag afhalen.
De school in- en uitgang (boogpoort) moet steeds worden vrijgehouden. Er geldt een rookverbod rond de schoolgebouwen van 10 m.
Bij regenweer kan men onder het afdak de kinderen opwachten.
Afkortingen schooltaken
Uw kind/eren zullen vaak gebruik maken van afkortingen.
(RTS= rekentrappers – SP= spelling,… .) Op het rapport kan het zijn dat er ook heel wat afkortingen
staan. Per leerjaar krijgt u in het begin van het schooljaar/info avond de nodige uitleg op een lijst.
Afwezigheid op school
Zowel voor kleuters als voor leerlingen lager onderwijs is een voldoende aanwezigheid noodzakelijk voor een vlotte schoolloopbaan. Met uitzondering van de jongste kleuters die in de namiddag thuis kunnen gehouden worden omdat zij nog niet toe zijn aan een volledige schooldag, horen de kinderen op school te zijn. Dit geldt niet als je kind gewettigd afwezig is. (zie verder)
Informatie over de lesdagen en vakantieperiodes vind je in onze afsprakennota of op de website van de school.
Afwezig zonder geldige reden
Als je kind is ingeschreven in onze school, moet hij alle lessen volgen. Is je kind vaak afwezig
zonder geldige reden? Dan moet onze school maatregelen nemen. Indien je kind zonder geldige
reden van school wegblijft bestaat de kans dat je niet langer een schooltoelage krijgt. Ook het
verkrijgen van het getuigschrift basisonderwijs kan in het gedrang komen. De school verwacht dat
je meewerkt om een oplossing te zoeken.
Je kind kan om verschillende redenen afwezig zijn. Je verwittigt het schoolsecretariaat elke keer als je kind afwezig is. Is je kind tijdens de proeven of toetsen afwezig? Dan beslist de directie samen met de klassenraad of je kind de proeven of toetsen inhaalt.
De directeur laat je tijdig weten wanneer de proeven of toetsen plaatsvinden.
Kleuteronderwijs
Er is geen medisch attest nodig voor afwezigheden van kleuters.
Voor leerlingen in het kleuteronderwijs die vijf jaar worden voor 1 januari van het schooljaar is er een leerplicht van minimaal 290 halve dagen aanwezigheid per schooljaar. Voor de berekening van dat aantal halve dagen aanwezigheid in functie van de leerplicht en de regelmatigheid van de leerling kunnen de afwezigheden die door de directie als aanvaardbaar geacht worden meegerekend worden.
Voor zes- en zevenjarigen in het kleuteronderwijs of een vijfjarige die vervroegd instapt in het lager onderwijs, moeten de afwezigheden gewettigd worden volgens dezelfde regels als in het lager onderwijs.
Lager onderwijs
1° Afwezigheid wegens ziekte:
a) een verklaring van ziekte ondertekend en gedateerd door een ouder. Dit kan hoogstens vier maal per schooljaar worden ingediend. De verklaring vermeldt de naam van de leerling, de klasgroep, de reden van afwezigheid, de begindatum en de vermoedelijke einddatum.
b) een medisch attest:
- als de ouders al vier maal in een schooljaar zelf een verklaring wegens ziekte hebben ingediend;
- bij een afwezigheid wegens ziekte van meer dan drie opeenvolgende kalenderdagen;
2° Afwezigheid van rechtswege:
Bij een afwezigheid van rechtswege bezorgen de ouders aan de directeur of de groepsleraar een ondertekende verklaring of een officieel document. De verklaring vermeldt de naam van de leerling, de klasgroep, de reden van afwezigheid, de begindatum en de vermoedelijke einddatum.
Het gaat om volgende gevallen:
- het bijwonen van een familieraad;
- het bijwonen van een begrafenis- of huwelijksplechtigheid van een persoon die onder hetzelfde dak woont als de leerling of van een bloed- of aanverwant van de leerling;
- de oproeping of dagvaarding voor de rechtbank;
- het onderworpen worden aan maatregelen in het kader van de bijzondere jeugdzorg en de jeugdbescherming;
- de onbereikbaarheid of ontoegankelijkheid van de school door overmacht;
- het beleven van feestdagen die inherent zijn aan de door de grondwet erkende levensbeschouwelijke overtuiging van een leerling.
- het actief deelnemen in het kader van een individuele selectie of lidmaatschap van een vereniging als topsportbelofte aan sportieve manifestaties. Maximaal 10 al dan niet gespreide halve schooldagen per schooljaar.
3° Afwezigheid mits voorafgaandelijke toestemming van de directeur:
Bij een afwezigheid met toestemming van de directeur bezorgen de ouders aan de directeur een ondertekende verklaring of een officieel document. De verklaring vermeldt de naam van de leerling, de klasgroep, de reden van afwezigheid, de begindatum en de vermoedelijke einddatum.
De directeur zal geen toestemming geven om vroeger op reis te kunnen vertrekken.
4° Afwezigheid wegens verplaatsingen van de trekkende bevolking:
In uitzonderlijke omstandigheden kan de afwezigheid van kinderen van binnenschippers, kermis- en circusexploitanten en -artiesten en woonwagenbewoners gewettigd zijn om de ouders te vergezellen tijdens hun verplaatsingen.
De afspraken over de modaliteiten aangaande het onderwijs op afstand en aangaande de communicatie tussen de school en de ouders worden vastgelegd in een overeenkomst tussen de directeur en de ouders.
5° Afwezigheden voor topsport voor de sporten tennis, zwemmen en gymnastiek mits toestemming van de directie:
Deze categorie afwezigheden kan slechts worden toegestaan voor maximaal zes lestijden per week (verplaatsingen inbegrepen) en kan enkel als de school voor de betrokken topsportbelofte over een dossier beschikt dat volgende elementen bevat:
- een gemotiveerde aanvraag van de ouders;
- een verklaring van een bij de Vlaamse sportfederatie aangesloten sportfederatie;
- een medisch attest van een sportarts verbonden aan een erkend keuringscentrum van de Vlaamse Gemeenschap;
- een akkoord van de directie.
6° Afwezigheden omwille van revalidatie tijdens de lestijden:
a) de afwezigheid omwille van revalidatie na ziekte of ongeval, en dit gedurende maximaal 150 minuten per week, verplaatsing inbegrepen.
Om een beslissing te kunnen nemen, moet de school beschikken over een dossier dat minstens de volgende elementen bevat:
- een verklaring van de ouders waarom de revalidatie tijdens de lestijden moet plaatsvinden;
- een medisch attest waaruit de noodzakelijkheid, de frequentie en de duur van de revalidatie
blijkt;
- een advies, geformuleerd door het CLB, na overleg met de klassenraad en de ouders;
- een toestemming van de directeur voor een periode die de duur van de behandeling,
vermeld in het medisch attest, niet kan overschrijden.
Uitzonderlijk kunnen de 150 minuten overschreden worden, mits gunstig advies van de arts van het CLB, in overleg met de klassenraad en de ouders.
b) de afwezigheid gedurende maximaal 150 minuten per week, verplaatsing inbegrepen van leerlingen met een specifieke onderwijsgerelateerde behoefte waarvoor een handelingsgericht advies is gegeven .
Om een beslissing te kunnen nemen, moet de school beschikken over een dossier dat ten minste de volgende elementen bevat:
- een verklaring van de ouders waarom de revalidatie tijdens de lestijden moet plaatsvinden;
- een advies, geformuleerd door het CLB in overleg met de klassenraad en de ouders;
- een samenwerkingsovereenkomst tussen de school en de revalidatieverstrekker. De
- revalidatieverstrekker bezorgt op het einde van elk schooljaar een evaluatieverslag;
- een toestemming van de directeur, die jaarlijks vernieuwd en gemotiveerd moet worden,
- rekening houdend met het evaluatieverslag waarvan sprake in punt 3).
In uitzonderlijke omstandigheden en mits gunstig advies van het CLB in overleg met de klassenraad en de ouders, kan de maximumduur van 150 minuten voor leerplichtige kleuters uitgebreid worden tot 200 minuten, verplaatsing inbegrepen.
Voor leerlingen die vallen onder de toepassing van het besluit van de Vlaamse Regering van 12 december 2003 betreffende de integratie van leerlingen met een matige of ernstige verstandelijke handicap in het gewoon lager en secundair onderwijs kan de afwezigheid maximaal 250 minuten per week bedragen, verplaatsing inbegrepen.
7° Afwezigheden omwille van preventieve schorsing en tijdelijke en definitieve uitsluiting:
Een afwezigheid omwille van een preventieve schorsing, een tijdelijke of definitieve uitsluiting en waarbij de school gemotiveerd heeft dat opvang in de school niet haalbaar is, is een gewettigde afwezigheid.
Problematische afwezigheden
Alle afwezigheden die niet zijn opgesomd of niet kunnen worden gewettigd zoals beschreven onder
§ 2 worden ten aanzien van de leerling beschouwd als problematische afwezigheden. Ook afwezigheden gewettigd door een twijfelachtig medisch attest, met name de ‘dixit’ -attesten, geantidateerde attesten en attesten die een niet-medische reden vermelden, worden als problematische afwezigheden beschouwd.
In deze gevallen zal de directeur contact opnemen met de ouders. De ouders kunnen deze afwezigheid alsnog wettigen. Vanaf vijf halve schooldagen problematische afwezigheden heeft de school een meldingsplicht ten opzichte van het CLB. Het CLB voorziet begeleiding voor de betrokken leerling, in samenwerking met de school.
Als school verzoeken we om elke afwezigheid van uw kind te melden bij aanvang van de schooldag.
B
Boeken uit de bibliotheek
We bezoeken de bibliotheek maandelijks met de klas. De school kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor laattijdig terugbrengen of verlies van de boeken.
( boek verliezen = factuur betalen door de ouders, rechtstreeks aan de bibliotheek)
Bosklassen
5 + 6 leerjaar:
van maandag 6 oktober tot en met vrijdag 10 oktober 2025
3 + 4 leerjaar:
van dinsdag 19 mei tot en met vrijdag 22 mei 2026
Buffertijd = Toegemoetkoming van de stad aan de ouders van leerlingen van De Pagaaier.
Met het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 20 mei 2025 werd de buffertijd van GBS De Pagaaier formeel vastgesteld als volgt:
Elke morgen: 7.30 u. – 8.30 u.
Elke avond (ma-di-do): 16.15 u. – 17.15 u.
Vrijdagavond: 15.15 u. – 16.45 u.
Deze buffertijd is betalend, het wordt immers beschouwd als beperkte opvang, waarbij er dezelfde regels gelden als bij de buitenschoolse kinderopvang nl. Opvang: 0,50 EUR per begonnen halfuur, de UiTPAS MIA is van toepassing.
Busvervoer - Leerlingenvervoer
Onze school doet reeds van in het jaar 1974 aan leerlingenvervoer.
DANKZIJ een forse geldelijke inbreng van het gemeentebestuur kunnen we de prijs per busrit democratisch houden. HARTELIJKE DANK AAN HET SCHOOLBESTUUR.
Omdat er in onze buurgemeenten eveneens gemeenteonderwijs wordt ingericht, is het voor ons niet toegestaan om kinderen buiten de stadsgrenzen op te halen. We hopen hierbij op uw begrip. Carpoolen met andere ouders biedt hier meestal een mogelijke oplossing.
TIJDENS de schooluren: de gemeente verzorgt het vervoer met de grote bus – kosteloos
Voor- en na de schooluren: enkel wie de school niet kan bereiken met eigen middelen kan toegelaten worden op de bus (opstapplaatsen - € 0,50 /rit, de UiTPAS MIA is van toepassing )
Buitenschoolse KinderOpvang (BKO).
Kinderen die in Nieuwpoort wonen of naar school gaan, kunnen gebruik maken van de BKO. De prijzen worden als volgt bepaald:
· Opvang: 0,50 EUR per begonnen halfuur, de UiTPAS MIA is van toepassing.
· Busrit: 0,50 EUR per rit, de UiTPAS MIA is van toepassing
Leerlingen dragen STEEDS fluojas in de bussen aub! (1-2 kl krijgt dit telkens op de school)
C
CLB
Wij werken samen met het C.L.B. Veurne, Oude Beestenmarkt 6, 8630 Veurne, Tel: 058/311614, Contactpersoon: Justine Laloo via justine.laloo@clbwhl.be
D
Drank op school
- we drinken op school enkel WATER – dopperfles per lln /aangeboden
door de ouderraad
U hoeft geen water meer mee te geven naar de school.
- Frisdranken (cola, sprite, limonade, …) en energiedranken zijn niet toegelaten tenzij er een schoolactiviteit is waar de toelating door het team beslist werd.
ETEN OP SCHOOL
MAALTIJDEN SCHOOLJAAR 25-26:
Maaltijden worden geleverd door CATERING HANSSENS.
MIDDAGMALEN + SOEP:
Kostprijs voor een warme maaltijd:
soep + hoofdgerecht + water + klein dessert
kleuters: € 3,00 per week € 12,00
leerlingen lagere school: € 3,35 per week € 13,40
vegetarische maaltijd, halal of lactose vrije menu: € 3,99 per week 15,96
soep: € 0,85
Tijdens de week krijgen de kinderen enkele middagen biologisch fruit als dessert.
We nemen deel aan het project OOG voor LEKKERS (Vlaamse Overheid en Europa) subsidieert dit grotendeels, de ouderraad springt bij voor het restbedrag. Hartelijk dank!
‘Gelegenheidseters’ moeten zeker de dag zelf (voor 8u50) de maaltijden bestellen in de klas (op de lijst) of dit melden aan het secretariaat van de school.
Het nieuwe menu kan je op de voorpagina van smartschool terugvinden. (zie flyer Hanssens)
Leerlingen kunnen ook hun boterhammen en drank meebrengen van thuis. Dit middagmaal is kosteloos. Let wel er mag enkel water – melk of yoghurtdrink gedronken worden in de eetzaal voor de ‘boterhammeneters’.
Wanneer een broodje wordt besteld moet DE DAG VOORAF GEMELD WORDEN of in het agenda genoteerd worden door een ouder a.u.b. Er is keuze tussen: broodje kaas of ham met groenten € 4,10 – broodje préparé met groenten € 4,10 – broodje gezond/vegi (enkel groenten) € 4,10
De eerste schooldag en op het einde van het schooljaar is er barbecue voor alle kinderen en leerkrachten. Op het einde van het schooljaar zijn er de laatste dagen geen warme maaltijden verkrijgbaar en moet iedereen boterhammen meebrengen zodat de afrekening van juni kan gemaakt worden.
Indien de maaltijden niet tijdig worden betaald, wordt na de tweede week overgestapt op boterhammen.
F
Facturatie
Op het einde van de maand maakt de gemeente Nieuwpoort de factuur op. Er kan zowel met overschrijving als domiciliëring worden betaald.
Fietsen
Kinderen die met de fiets naar school komen, dragen een fluojas of boekentashesje. (van de school) + FIETSHELM aub
De lln plaatsen hun fiets in de voorziene fietsenstalling. Wie met de fiets naar huis gaat, moet wachten tot de lkr teken geeft om zich naar de fietsenstalling te begeven.
Fluo’s
Alle leerlingen en kinderen van de derde keuterklas krijgen een fluo op school.
ELKE DAG VERPLICHT AAN AUB!
Wij vragen dat de kinderen de fluo steeds AANTREKKEN, zo kan bij een onaangekondigde wandeling of een uitstap/busrit deze fluo ook gedragen worden.
We vragen ook dat de kinderen deze dragen als ze te voet of met de fiets naar school komen of naar huis gaan.
De kleuters van de eerste en tweede kleuterklas krijgen een fluo op de school voor elke uitstap.
Fruitactie OOG VOOR LEKKERS: op school, maar ook thuis!
Jong geleerd, is ook jong gedaan. Als ouder kan jij het goede voorbeeld geven. Als je zelf veel fruit, groenten eet en melk drinkt, doet je kind dat ook. Zien eten, doet eten.
Gezond in de boekentas
Kinderen baas? Neen. Zeker bij kleine kinderen bepaal jij wat er meegaat naar school. Kies voor gezond in de boekentas. Fruit en groenten zijn in alle omstandigheden het beste tussendoortje. Als drankje is melk de ideale afwisseling van water.
De één-keer-per-week challenge!
Steek minstens één dag per week iets gezonds in de boekentas. Zo leren je kinderen dat voedzame snacks heel normaal én superlekker zijn. En wat dacht je van een hippe fruitsaté of een vrolijk fruitbordje als verjaardagstraktatie? Die maak je gezellig samen met de jarige. Het Vlaamse Instituut Gezond Leven deelt alvast enkele tips. En Slurp & Slice houden ook van een gezond feestje.
Scholen die deelnemen met Oog voor Lekkers, krijgen soms kritische vragen of bedenkingen bij de keuze voor gezonde tussendoortjes. We halen graag aan waarom Oog voor Lekkers een slimme keuze is: 5 redenen om te kiezen voor fruit en groenten.
1. Doeltreffend
Gezond en evenwichtig eten draagt bij aan het welbevinden van de kinderen én aan de leer- en schoolprestaties. Met vaste momenten voor gezonde tussendoortjes leren kinderen een gezonde gewoonte aan. Deze tussendoortjes helpen bovendien om extra energie op te doen. Kinderen grijpen daardoor minder snel naar ongezonde snacks.
2. Gezond
Groenten en fruit bevatten veel vezels, vitamines en mineralen. Met Oog voor Lekkers-momenten op school kunnen we de inname van fruit en groenten verhogen.
3. Gelijke kansen
Dankzij de Europees-Vlaamse subsidie van Oog voor Lekkers kan de school alle leerlingen 20 weken lang gratis gezonde tussendoortjes aanbieden. Zonder onderscheid doet iedereen mee, ook kinderen die de gezonde keuze van thuis uit minder meekrijgen.
4. Milieuverantwoord
Plantaardige voedingsmiddelen zoals seizoensgebonden fruit en groenten hebben een lage milieu-impact.
5. Stimulerend
Door in de school samen groenten en fruit te eten, stimuleren kinderen elkaar om te proeven en te variëren. Oog voor Lekkers-momenten dragen bij tot een gezond voedingspatroon.
In het teken van dit project raden we dan ook sterk af om snoep als tractaat voor verjaardagen te voorzien. Snoep is ontzettend slecht voor de tanden en is (te) duur.
G
Gsm - Slimme Toestellen
Het gebruik van ‘Slimme toestellen (smartphone-tablets)’ wordt volgens Vlaamse wetgeving niet toegelaten op scholen voor de leerlingen voor privégebruik. Enkel tijdens de lessen om lesdoelen te bereiken.
De school biedt aan alle leerlingen van de lagere afdeling een iPad aan om de lesdoelen te bereiken. We letten er als school op om de totale schermtijd te beperken.
Wie een GSM bij heeft kan die afgeven in het bureau of aan de klaslkr.- op eigen risico in de
boekentas laten – uitgezet!.
H
Heen-en-weer-schriftje
Alle kleuters krijgen een schriftje dat geregeld meegaat in de schooltas. Hierin wordt alle nodige informatie naar de ouders toe genoteerd / ingekleefd. De meeste communicatie verloopt bij voorkeur via SmartSchool.
De ouders kunnen dit schriftje ook gebruiken om er zelf vragen / belangrijke weetjes in te noteren.
Huiswerk
Alle taken worden in de schoolagenda of digitaal (5-6 lj) genoteerd. Sommige opdrachten zijn tegen de volgende dag, andere krijgen meer tijd. Het is de bedoeling dat de leerlingen hun werk leren plannen volgens de beschikbare tijd op een bepaalde dag (training, muziekschool, …) Gelieve de agenda dagelijks te ondertekenen.
Huiswerkklas:
Op verschillende avonden kan er op vaste tijdstippen huiswerkklas gevolgd worden in de jeugddienst met een medewerker van de Triangel gemeente Nieuwpoort. Op het einde van het schooljaar wordt de planning voor de huiswerkklas al voorzichtig opgemaakt. Bespreek tijdig met de betrokken leerkracht of uw kind baat heeft bij dit initiatief.
K
Kalender
Een kalender met alle geplande activiteiten vindt u bij de Verlofdagen (letter V). Ook op de website is deze te raadplegen of in het secretariaat te verkrijgen.
Keuze levensbeschouwing
De ouders van de nieuw ingeschreven leerlingen dienen een keuzeformulier in te
vullen i.v.m. de keuze tussen één van de levensbeschouwingen.
Alle andere leerlingen kunnen hun vroeger gemaakte keuze wijzigen VOOR 30 juni. Een formulier hiervoor kan op school verkregen worden.
L
Leerkrachtenteam/leerlingenaantallen
KLEUTERTEAM
Peuters + Eerste kleuterklas
2 peuters en 12 kleuters
Juf Lana Ferket
interim tot na paasvakantie: Juf Delphine Demeulemeester.
Tweede kleuterklas
20 kleuters
Juf Anaïs Mattheeuws
Derde kleuterklas
12 kleuters
Juf Magalie Breemersch
Zorgleerkracht
Alle kleuters
Juf Stefanie Laenens + Zoco
Kleuterturnen
Alle kleuters
Juf Marina Messagie
Kinderverzorging
Peuters en KL1
Juf Annick Roelandt
totaal aantal kleuters op 1 september 2025: 46
· TEAM LAGER
Eerste leerjaar A
Tweede leerjaar A
9 leerlingen
8 leerlingen
Mr Filip Deprez
Eerste leerjaar B
Tweede leerjaar B
14 leerlingen
4 leerlingen
Juf Nancy - juf Kim
Derde leerjaar
15 leerlingen
Juf Inne Phillippaerts – Juf Heleen Debehets
Vierde leerjaar
20 leerlingen
Juf Ilse Van den Abbeele - juf Joke Dewachter – Juf Marina Messagie
Vijfde leerjaar
20 leerlingen
Juf Kim Lips - juf Joke Dewachter
Zesde leerjaar
13 leerlingen
Juf. Els Dedulle
Zorgleerkracht
Alle leerlingen
Juf Marina Messagie + Zoco
Turn- en zwemleerkracht
Alle leerlingen
Juf Marina Messagie
totaal aantal leerlingen in de lagere school op 1 september 2025 : 103
§ bijzondere leermeesters
- 6 lestijden lichamelijke opvoeding kleuter: juf Marina Messagie
- 12 lestijden lichamelijke opvoeding lager (turnen/zwemmen): juf Marina Messagie
- 6 lestijden katholieke godsdienst: juf Lana Maes
- 6 lestijden niet-confessionele zedenleer : juf Ans Theuwissen
- 2 lestijden protestantse godsdienst: Nick Popieul
§ Ondersteuningsnetwerk
§ Elsy De Hamers elsy.dehamers@leersteuncentrumnow.be
§ Beleids- en ondersteunend personeel
§ Directeur: Stijn Deprez – info@depagaaier.be
§ Zorgcoördinator: Laura Jolyt – zoco@depagaaier.be
§ Beleidsondersteuning: Magalie Breemersch – magalie.breemersch@depagaaier.be
§ ICT: Brecht Parmentier: brecht.parmentier@depagaaier.be
§ Administratief medewerker: Sonja Lapeire secretariaat@depagaaier.be
§ Keuken- en onderhoudspersoneel en buschauffeur
- Fabienne Portier
- Micheline Vosté (ziekteverlof)
- Sanne Ramboer
- Jessy Ryckewaert
- Marc Demunck
Leerlingenraad
De Pagaaier heeft een eigen verkozen leerlingenraad.
Info over de schooleigen werking en samenstelling kan op het secretariaat bekomen worden.
Leerlingenvervoer = Busvervoer
· Busrit: 0,50 EUR per rit, de UiTPAS MIA is van toepassing
Luizen
Luizen hebben, kan iedereen overkomen! Als een kind luizen heeft, vragen we de ouders om dit aan de klastitularis of het secretariaat te melden. Zo kan er een brief meegegeven worden met alle kinderen van de klas waarin tips en de nat-kam-methode beschreven worden. We vragen dan ook uitdrukkelijk dat alle ouders het haar op aanwezigheid van luizen nakijken! Door er met z’n allen aan te werken, kan het probleem vlug weggewerkt worden.
M
Medicijnen
De school dient uit eigen beweging geen medicatie toe. Bij ziekte zal ze in de eerste plaats een ouder of een door u opgegeven contactpersoon trachten te bereiken. Indien dit niet lukt en afhankelijk van de hoogdringendheid, zal de school de eigen huisarts, een andere arts of eventueel zelfs de hulpdiensten contacteren.
De ouders kunnen de school vragen om medicatie toe te dienen.
De school kan weigeren om medicatie toe te dienen, tenzij:
-die is voorgeschreven door een arts én:
-die omwille van medische redenen tijdens de schooluren dient te worden toegediend.
De ouders bezorgen de school een document met:
- de naam van het kind;
- de datum;
- de naam van het medicament;
- de dosering;
- de wijze van bewaren;
- de wijze van toediening;
- de frequentie;
- de duur van de behandeling.
In overleg met de CLB-arts kan het personeelslid van de school alsnog weigeren medicatie toe te dienen. In onderling overleg tussen de school, het CLB en de ouders wordt naar een passende oplossing gezocht.
Het document dat u kan voorleggen aan de behandelende arts kan bekomen worden op het secretariaat van de school.
N
NIEUW: schooljaar ‘25-‘26: WIJZIGING
Het schoolbestuur richt een voor- en naschoolse opvang in op de school. Dit ’s morgens vanaf 7u30 tot 8u30 en ’s avonds vanaf 16u15 tot 17u15 u op vrijdag tot 16u45.
Deze opvang kost € 0,50 per begonnen half uur.
De kinderen van de lagere school kunnen en mogen hun huiswerk maken onder begeleiding van de mensen van de opvang.
Alle andere opvangmomenten moeten de leerlingen aansluiten in de BKO van de gemeente te NIEUWPOORT (ARENA – aka De Panger). Deze opvang is open van 6u30 tot 19u30. De kinderen worden met de bus voor (€0,50) gebracht tot aan de opvang/school.
’s Morgens vertrekt de bus aan de jeugddienst om 8u.’s Avonds om 16u30 uit onze school.
Op woensdag om 11u30 en vrijdag om 15u.
De kinderen die mee moeten met de bus kunnen op opstapplaatsen in/uit stappen. Enkel op woensdag is er nog de kleine bus met opstapplaatsen. Meer inlichtingen kan je zeker in de school vragen.
De betalingen gebeuren via de factuur van de stad op het einde van de maand.
Indien uw kind onverwachts moet blijven in de opvang kan dit telefonisch worden gemeld op het schoolnummer 058/235134 voor 15u30, op vrijdag 14u30 aub.
O
Onderwijschecques
Met de onderwijschecque kun je (een deel van) de schoolfactuur betalen.
Je geeft die af op het secretariaat.
Je kunt één cheque per kind per schooljaar gratis aanvragen.
VOOR WIE?
De onderwijscheque is bedoeld voor leerlingen uit het kleuter-, lager en secundair onderwijs.
Er is een voorwaarde: de leerling moet een UiTPAS Westhoek aan kansentarief hebben.*
WAARDE EN KOSTPRIJS
Je kunt de onderwijscheque vanaf schooljaar 2025-2026 gratis aanvragen.
· Kleuteronderwijs: waarde: 55 euro
· Lager onderwijs: waarde: 105 euro
· Secundair onderwijs: waarde: 150 euro
Wie weinig schoolkosten heeft, kan ook een cheque ter waarde van een veelvoud van 10 euro aanvragen (tot aan het maximumbedrag).
HOE?
De aanvraag gebeurt online via www.nieuwpoort.be/onderwijscheques.
De onderwijscheque ontvang je via de post. Je geeft de cheque zelf af op school.
NOG DIT:
· De onderwijscheques zijn aan te vragen tussen 16 augustus en 30 juni.
· Ongebruikte of verloren cheques worden niet omgeruild.
· Lukt het niet om online te bestellen? Neem dan contact op via tel. 058 22 38 10 of sociaalhuis@nieuwpoort.be.
* UiTPAS Westhoek aan kansentarief?
Voldoe je aan één van onderstaande voorwaarden dan kun je gratis een UiTPAS aan kansentarief aanvragen voor jou en je gezinsleden:
· Je ontvangt een leefloon.
· Je bent in budgetbeheer, schuldbemiddeling of collectieve schuldenregeling, telkens met actieve schulden.
· Je hebt recht op verhoogde tegemoetkoming van de mutualiteit.
· Je bent pleegouder.
Maak hiervoor een afspraak bij Het Sociaal Huis: tel. 058 22 38 10.
Voldoe je niet aan de voorwaarden, maar heb je het financieel moeilijk? Maak dan ook een afspraak voor een sociaal onderzoek.
Meer info over de UiTPAS: www.uitindewesthoek.be
Onkosten basisonderwijs zie schoolreglement website
Openklasmomenten
voor INSTAPPENDE PEUTERS: 9u-10u en instapdata voor kindjes geboren tussen 1 maart 2023 en 18 november 2023.
Openklasmoment vrijdag 3 oktober 2025 instapdata: 3 november 2025
vrijdag 28 november 2025 5 januari 2026
vrijdag 16 januari 2026 2 februari 2026
vrijdag 6 februari 2026 23 februari 2026
vrijdag 27 maart 2026 20 april 2026
vrijdag 8 mei 2026 18 mei 2026
via deze link kun je makkelijk weten wanneer jouw kindje kan instappen:
https://data-onderwijs.vlaanderen.be/instapdatum/
Oudercontact: Geplande oudercontacten:
• voor alle lln zijn er 2 besprekingen met de ouders voorzien
• naar aanleiding van een Multi-Disciplinair-Overleg (MDO) kan er ook contact worden
opgenomen door de school met de ouders.
Ouderraad:
Jarenlang bezit onze school een dynamische ouderraad. Ouders die wensen deel uit te maken van de ouderraad verwittigen ofwel de voorzitter of de directeur van de school.
Voorzitter: Aaron Debruyne: ouderraad@depagaaier.be
P
Parkeren
Ouders die hun kinderen met de wagen brengen, parkeren hun auto op de voorziene parkeerplaatsen. De politie vraagt met aandrang om niet op de voetpaden/arceringen te parkeren. De politie controleert regelmatig en beboet effectief helaas… Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen op de parking.
De kinderen moeten op de speelplaats/aan de schuifpoort worden afgehaald.
Pesten
Leerlingen onthouden zich van iedere daad van geweld, pesten en grensoverschrijdend gedrag. Bij vermoeden van inbreuk neemt de school gepaste maatregelen. Vanaf 2021 zijn we een KiVa school. Wij vragen om pestgedrag STEEDS zo spoedig mogelijk te melden op school.
Bij ernstige situaties worden ouders van de pesters (ook wie toekeek en niets deed) én de gepeste op de hoogte gebracht.
Vlaamse KiVa-scholen ondervinden dat leerlingen vaardiger worden in het aanpakken van ruzies en conflicten en dat het aantal pesterijen afneemt. KiVa onderscheidt zich van veel andere antipestprogramma’s door de grote nadruk op de rol van alle leerlingen en de groepsgerichte aanpak bij het stoppen van pesterijen. Dankzij dit antipestprogramma genieten slachtoffers meer steun en begrip. Pesters ondervinden meer tegenstand en dat doet hen inbinden.
Ook voor leerkrachten heeft KiVa gunstige effecten. Ze delen dezelfde visie en taal om over pesten te spreken, werken meer samen en ondervinden het voordeel van een verhoogde competentie op vlak van de aanpak van pestproblemen.
Meer info over KiVa: www.kivaschool.be
Problemen, vragen of klachten
Wij zijn ervan overtuigd dat u als ouder soms met vragen zit. Of dat er zich tussen de kinderen problemen voordoen…
Laat problemen of vragen nooit onopgelost en wacht zeker niet te lang om erover te praten met de betrokken personen. Met een mailtje of een gesprek lossen we al veel op!
U kan altijd bij de zorgcoördinator en de directie terecht. Ook de leerkrachten zullen u graag helpen: voor het begin of na de lesuren, via smartschool, aan de schoolpoort,…
https://forms.gle/NVGLtUxxcY4iPtZLA
Via deze QR-code of link kun je heel snel je vraag stellen aan meester Stijn.
R
Rapport
Er zijn twee grote proefwerkenperiodes: halfweg januari (winterrapport) en eind juni (zomerrapport). Tijdens deze examens worden alle domeinen geëvalueerd. Na de periode is er een oudercontact waarbij de toetsen ingekeken kunnen worden en er een evaluatie gegeven wordt. Een concrete regeling en uitnodiging volgt.
Daarnaast is er op zeer regelmatige basis een rapport/evaluatie waarbij niet noodzakelijk alle domeinen geëvalueerd worden. De leerlingen krijgen het rapport mee naar huis. Wij vragen om over deze resultaten steeds in gesprek te gaan met je kind. Het is altijd mogelijk om met de leerkracht hierover een gesprek te hebben bij eventuele problemen/vragen.
Rekening
Alle betalingen van de school worden gefactureerd. (vervoer, middagmalen, opvang, zwemgelden)
Uitzondering abonnementen van jeugdlectuur /schoolfoto’s.
Deze factuur wordt op het einde van de maand opgemaakt en meegegeven met de kinderen.
Overschrijven : BE91 0971 3272 3076 stadsbestuur Nieuwpoort
Maandelijks ontvangt u een gedetailleerde schoolfactuur van de voorbije periode. De gemeente houdt rekening met een betalingstermijn van 30 dagen. De factuur staat op naam van de ouder waar het kind gedomicilieerd is. Wij kunnen geen gesplitste facturen aanmaken.
Administratiekosten: Het geldende retributiereglement voor administratiekosten voor openstaande fiscale en niet fiscale schuldvordering, goedgekeurd door de gemeenteraad is van toepassing.
Er is ook een mogelijkheid tot domiciliëring
Met vragen of problemen ivm de facturen kan je steeds tijdens de voormiddag terecht bij de administratie - Sonja (058/235134 op de school) of via smartschool of via secretariaat@depagaaier.be
S
Schoolagenda
De leerlingen hebben een schoolagenda waarin de taken en de lessen genoteerd worden. Vanaf het
eerste leerjaar leren de kinderen een agenda te hanteren. Ze leren deze afspraken ook op te volgen. Ook de leerkracht geeft via de schoolagenda indien nodig allerlei info over activiteiten. Wil de agenda elke dag nazien en ondertekenen.
Het is als ouder belangrijk dat u niet enkel vlug een handtekening plaatst, maar ook eens controleert of de geplande taken ook degelijk uitgevoerd zijn en met je kind in gesprek gaat over deze gegevens.
Vergeet niet: controle en aandacht van papa of mama zijn een aanmoediging voor de kinderen.
Als ouder stelt u eventuele vragen het best via smartschool.
Schoolbestuur
Onze school is een basisschool (kleuter- en lagere school) die behoort tot het officieel
gesubsidieerd onderwijs.
Het schoolbestuur is het gemeentebestuur van de stad Nieuwpoort.
Schoolbestuur: gemeentebestuur Nieuwpoort, Marktplein 7, 8620 Nieuwpoort tel: 058/224422
Burgemeester: Kris Vandecasteele
Schepen van Onderwijs: Jos Decorte
Diensthoofd jeugddienst en BKO: Lode Maesen
Scholengemeenschap
Op 1 september 2005 ging de scholengemeenschap ‘Strand &Polder’, waar onze school deel van uitmaakt, officieel van start. Deze scholengemeenschap wordt gevormd door de gemeentescholen van acht gemeenten: Alveringem, De Panne, Diksmuide, Gistel, Koksijde, Middelkerke, Westrozebeke en Nieuwpoort. Aan het hoofd staat een coördinerend directeur die op regelmatige basis samenkomt met de respectievelijke directeurs van deze scholen. Personeelsgebonden materie en pedagogisch-didactische onderwerpen staan op de agenda en worden met iedereen besproken.
Piet Demonie treedt op als coördinerend directeur (CODI) van de scholengemeenschap ‘Strand en Polder’, Vrijheidsstraat 1 te 8470 Snaaskerke.
Voorzitter van het beheerscomité: Marc De Keyrel.
Schoolreglement (laatste versie september ‘25 )
Het is altijd mogelijk om een papieren versie van het schoolreglement op het secretariaat te bekomen. Het volledig schoolreglement is ook via de website raadpleegbaar www.depagaaier.be
Schooltoelage/onderwijscheques
Het Sociaal huis Astridlaan 103 te Nieuwpoort helpt u zeker verder met alle vragen hieromtrent. Vraag naar Ilse Cranskens.
T
Te laat
Het is niet prettig dat kinderen te laat komen. Het klasgebeuren is dan volop bezig en het is voor hen dan ook moeilijk aan te sluiten bij de les. De ouders zorgen ervoor dat de kinderen op tijd op school zijn.
Ook voor de kleuters vragen wij u de begin- en einduren te respecteren. Kleuters vinden het niet leuk in het klasje te komen als de activiteiten al begonnen zijn.
Als kinderen toch te laat komen begeven ze zich zo spoedig mogelijk naar de klas. Bij herhaaldelijk te laat komen neemt de school hierover contact op met de ouders en maken ze afspraken.
Turnen
KLEUTER:
Alle kleuters worden op woensdagvoormiddag met de bus vervoerd naar de stedelijke sportzaal te Nieuwpoort om te turnen.
Mogen we ook vragen dat elke kleuter een paar witte turnpantoffels/sportschoenen (zonder veters-geen donkere zolen) (naam erin) zou meebrengen. Deze turnpantoffels blijven gedurende het schooljaar op de school.
We vragen tevens om op woensdag gemakkelijke kledij (training – legging,....) aan te trekken. Dit voor de veiligheid van uw kleuter! Alle kleuters hebben nog een uurtje BEWEGING op MAANDAG in de kerk.
Zorg dat de ‘derde kleuters’ elke woensdag 8u40 aanwezig zijn op de school, de bus vertrekt stipt om 8u45.
Gedurende het tweede trimester wordt met de derde kleuterklas aan watergewenning gedaan in het zwembad tijdens het uur LO. (brief volgt afzonderlijk) De gemeente neemt een gedeelte van de kosten op zich. Daarnaast moeten wij € 1 /zwembeurt aanrekenen op de factuur van april.
LAGER:
De turnlessen gaan door in de sporthal (stadspark) van Nieuwpoort.
turnkledij : - VERPLICHT SPORTSCHOENEN of tennissloffen
(uitsluitend voor turnen/ geen zwarte zolen)+sokken
- zwarte korte turnbroek
- groene T-shirt met embleem van de school erop
De zwarte broek en het T-shirt kunnen in de school worden aangeschaft voor 14,00 euro voor het eerste leerjaar en nieuwe leerlingen.
De ouderraad komt tussen voor de helft van de kosten.
Bij aankoop of verlies kost een broek of T-shirt 8,00 euro
Alle turnlessen gaan door op dinsdag.
4-6LJ in de voormiddag en 1-3LJ in de namiddag
U
U bent van harte bedankt om voor onze school te kiezen!
Uurregeling de lessen vangen aan om 8u.45 en eindigen :
voormiddag :
Maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagmorgen om 11u.55
opgelet! woensdag einde om 11u30.
namiddag :
Maandag-, dinsdag-, donderdagavond om 16u.
opgelet! vrijdagnamiddag einde om 15u.
V
Verjaardagen (vrijblijvend traktaat)
Veel kinderen trakteren graag de klasgenootjes als ze jarig zijn. Dat mag zeker maar mogen wij aub vragen om deze traktaten sober te houden. Het is het gebaar dat telt en niet de grootte of de hoeveelheid. Graag een stuk fruit of een zelfgebakken cake of boekje voor de klas.
Zakjes snoep worden ten sterkste afgeraden. Snoep is heel slecht voor de tandjes én voor de portemonnee.
Verkeer en veiligheid
Onze school behaalde een zilveren medaille voor onze inzet en lessen over veilig verkeer op school. Zowel kleuters als leerlingen doen immers elk jaar mee aan heel wat projecten van VSV.
De ouders bespreken met hun kinderen de veiligste schoolroute van thuis naar school en van school naar thuis.
De ouders zorgen ervoor dat kinderen, die met de fiets naar school komen, over een fiets beschikken die verkeerstechnisch in orde en veilig uitgerust is.
De school stelt fluohesjes ter beschikking voor elk kind van de school. DIT FLUOHESJE WORDT ELKE DAG GEDRAGEN. Tijdens de dag is het fluohesje op school aanwezig (schooltas of aan de kapstok) zodat het bij een klasuitstap/rit bus gedragen kan worden.
Het dragen van een fietshelm wordt sterk aanbevolen.
Regelmatig wordt er naast de reguliere verkeerslessen ook in samenwerking met de preventiedienst lessen in fietsvaardigheid, veilig gedrag als voetganger,… georganiseerd.
Het is belangrijk dat ouders het goede voorbeeld geven en hun kinderen ondersteunen om de verkeersregels na te leven.
Mogen we met aandrang vragen om de rijbaan voor de schoolpoort zo weinig mogelijk te gebruiken. Dit om de veiligheid van iedereen.
Let op: De snelheidsbeperking op het dorpsplein is 30 km/u.
ALLE FIETSERS ZIJN VERPLICHT EEN FLUOJAS/ FLUO TASHOESJE TE DRAGEN (krijgen ze op de school) + liefst een helm
Verloren voorwerpen
De school is niet aansprakelijk voor diefstal of het verlies van persoonlijk materiaal van de kinderen (kledij, schoolgerei, juwelen, …)
De school dringt eropaan om persoonlijke zaken zoals sportgerief, schooltas, geldbeugel, brooddozen en vooral kledij van naam te voorzien of er in elk geval een duidelijke herkenning op aan te brengen.
Als het kind toch iets verloren heeft, kunnen de ouders steeds op school terecht om na te gaan of het materiaal zich bij de verloren voorwerpen bevindt.
§ Jaarkalender 2025-2026
§ A. WETTELIJKE VERLOFDAGEN + TWEE FACULTATIEVE DAGEN
§ aanvang van het schooljaar op maandag 1 september 2025
§ van maandag 27 oktober 2025 t.e.m. vrijdag 2 november 2025: herfstvakantie
§ dinsdag 11 november 2025: wapenstilstand (vrijaf)
§ van maandag 22 december 2025 t.e.m. vrijdag 4 januari 2026 : kerstvakantie
§ van maandag 16 februari 2026 t.e.m. vrijdag 22 februari 2026: krokusvakantie
§ van maandag 6 april 2026 t.e.m. vrijdag 19 april 2026 : paasvakantie
§ vrijdag 1 mei 2026: feest van de arbeid (vrijaf)
§ donderdag 14 mei + vrijdag 15 mei 2026: Hemelvaart
§ maandag 25 mei 2026 : pinkstermaandag
§ dinsdag 30 juni 2026 (om 12u): einde schooljaar
§ facultatieve verlofdagen: (vrijaf voor iedereen)
§ maandag 10 november 2025 (aansluitend op wapenstilstand)
§ dinsdag 26 mei 2026 (aansluitend op Hemelvaart)
§ pedagogische studiedagen: (vrijaf voor de kinderen - niet voor de leerkrachten)
§ maandag 22 september: pedagogische studiedag ( Scholengemeenschap Strand en Polder)
§ vrijdag 5 december: pedagogische studiedag (De Pagaaier)
§ woensdag 11 februari : pedagogische studiedag (De Pagaaier)
§ B. ACTIVITEITENKALENDER
§ BOSKLASSEN VERDELING GROEPEN:
§ 5-6 lj : maandag 6 oktober 2025 tot en met vrijdag 10 oktober 2025.
§ 3-4 lj: dinsdag 19 mei 2025 tot en met vrijdag 22 mei 2026.
§ dinsdag 28 augustus 2025 (17u-18u): Open klasmoment
§ maandag 1 september 2025 >> pasta voor alle lln.
§ dinsdag 2 september 2025 >> BBQ voor alle lln.
§ donderdag 18/09/2025 veldloop reservedatum: 02/10/2025
§ vrijdag 19/09/2025: startdag Kiva >> In stoet trommelend tegen pesten naar de tuin van de kerk in Nieuwpoort.
§ woensdag 1/10/2025: Troostconcert REVEIL met leerlingen 6de leerjaar.
§ bosklassen: 5 - 6 leerjaar van 6 oktober 2025 tot en met 10 oktober 2025.
§ donderdag 23 oktober 2025 kleuterboemeldag (2-3 kl)
§ vrijdagnamiddag 14 november 2025 grootouderfeest▪ woensdag 3 december 2025: Sint en Piet
§ woensdag 4 februari 2026: ontbijt voor alle kinderen op school
§ tussen 2 februari 2026 – 6 februari 2026: oudercontact (na evaluatie 1ste semester)
§ vrijdagavond 13 maart 2026: bingo - en tombola avond ( leerkrachten)
§ vrijdagavond 6 maart 2026: Carnaval festival (ouderraad)
§ zaterdag 16 mei 2026: H. Vormsel om 10u30 kerk Nieuwpoort
§ dinsdag 5 mei 2026 : sportdag lagere afdeling
§ zaterdag 9 mei 2026: Pagaaier Festival (leerkrachten – ouderraad)
§ zaterdag 16 mei 2026: lentefeest 6 jarigen (1 lj)
§ bosklassen 3-4 leerjaar: dinsdag 19 mei 2025 tot en met vrijdag 22 mei 2026.
§ zaterdag 23 mei 2026: lentefeest 12 jarigen (6 lj)
§ zaterdag 23 mei : Eerste Communie om 11u. * (wellicht kerk Nieuwpoort*)
§ vrijdag 19 juni 2026 van 18u - 21u: Summerparty (ouderraad) *
§ tussen 22 juni en 26 juni 2026: oudercontact (na proefwerken 2de semester)
§ dinsdag 30 juni 2026: einde schooljaar om 12u
W
Website
Z
Zwemmen
Het zwemmen gebeurt tweewekelijks op maandagnamiddag in het Nieuwpoortse zwembad.
De zwemregeling wordt meegedeeld in de agenda.
De gemeente komt elk jaar gedeeltelijk financieel tussen voor de zwembeurten.
Onze school vraagt eenmaal per jaar een bijdrage voor de ingang van het zwembad (vanaf tweede leerjaar) = € 15 (wordt in november aangerekend op de factuur voor 2de tot het 6de leerjaar)
Het eerste leerjaar krijgt dit gratis van de gemeente zodat de eindtermen kunnen behaald worden.
De meisjes dragen een zwempak, de jongens dragen een zwembroek GEEN SHORT! badmuts + twee handdoeken
Iedere leerling is verplicht een badmuts te dragen bij het zwemmen.
Alle leerlingen moeten een kwaliteitsbadmuts aanschaffen in de school voor 8,00 euro. (eerste aankoop)
Bij verlies of schade kan een nieuwe worden aangeschaft. Deze kwaliteitsbadmutsen hebben we ingevoerd voor het gemak van de kinderen zelf. De kinderen krijgen volgens hun vorderingen in het zwemmen een bepaalde kleur van badmuts. (rood= niet zwemmer, wit= nog niet volledig ‘watervast’, geel= zwemmer)
Mogen wij ook vragen zoveel mogelijk schoenen zonder veters en geen kousenbroeken te dragen op maandag vooral voor de leerlingen van de eerste graad.
(Dit bespaart de lkr. en de zwemmoeders heel wat werk bij de hulp die ze bieden tijdens het uit- en aankleden!)
Geef zowel het turn - als het zwemgerief mee in een zakje met de naam erop (buitenzijde) of hang een herkenbaar teken aan de zak! Velen hebben een gelijke sportzak bij!
Leerlingen moeten na het zwemmen (tijdens de wintermaanden) een vest, muts of kap dragen.
Indien je het zwem – of turnpak vergeet, meld je dit aan de leerkracht. Dan krijg je het nodige van de school indien dit voorradig is.
JEUGDLECTUUR
Zich abonneren op jeugdlectuur kan uw kind stimuleren tot lezen ! Deze lectuur bieden we vrijblijvend aan.
prijzen :KLEUTER:
LEESKNUFFEL (jaarabonnement) jongste kleuters: 36,95 euro
LEESKNUFFEL (jaarabonnement) ouste kleuters: 46,95 euro
BOEKENTOPPERS jongste kleuters (4 prentenboeken/voorgelezen verhalen/liedje): € 25
BOEKENTOPPERS jongste kleuters (7 prentenboeken/voorgelezen verhalen/liedje): € 35
BOEKENTOPPERS oudste kleuters (4 prentenboeken/voorgelezen verhalen/liedje): € 25
BOEKENTOPPERS oudste kleuters (7 prentenboeken/voorgelezen verhalen/liedje): € 35
prijzen :LAGER:
· voor het eerste en tweede leerjaar (eerste graad)
LEESPAS (1 lj) jaarabonnement: € 48,65
Robbe en Bas (2lj) jaarabonnement (leesboekjes) : € 48,65
· voor het derde en vierde leerjaar (tweede graad)
LEESKRIEBEL jaarabonnement leesboekjes): € 48,65
· voor de leerlingen vanaf het vijfde - zesde leerjaar :
VLAAMSE FILMPJES jaarabonnement (leesboekjes): € 48,65
· BOEKENTOPPERS per leerjaar (5 boeken/jaar): € 25
Indien je interesse hebt, gelieve tijdens de komende dagen, en dit ten laatste op 18 september, CASH geld mee te geven of over te schrijven op BE18 0682 0511 0365 (LET OP schoolrekening niet naar de gemeenterekening!) (duidelijk naam lln + leerjaar + naam boekje noteren.) Stuur zeker naar Sonja een bericht via SS aub.
Dit bedrag kan niet gefactureerd worden omdat we vroegtijdig moeten bestellen bij de uitgeverijen.